7 najpopularniejszych błędów tworząc tytuł strony

optymalziacja tytułu strony
CopywritingPozycjonowanie

Tytuł strony zwany „Title tags” reprezentuje pierwszą interakcję użytkownika z Twoją witryną w wynikach wyszukiwania w Google. Optymalizacja tytułu strony jest jednym z najważniejszych zadań SEO na stronie, szczególnie jeśli chodzi o współczynnik klikalności i optymalizację słów kluczowych.

Dzięki mnie dowiecie się jaki tytuł odniesie sukces, który będzie tak potężny jak to tylko możliwe. Pokażę również jakie błędy popełniają początkujący jak i specjaliści nadając nieodpowiedni tytuł swoim publikacją. Wyjaśnię jak te niedociągnięcia w optymalizacji wpływają na wyniki wyszukiwania.

optymalizacja tytułu stroni title tag

1. Nie tworzysz żadnego tytułu strony (title tags)

To nie tylko kwestia optymalizacji. To cześć marketingu i zdrowego rozsądku. Przecież nie otworzyłbyś lokalnego sklepu w swoim mieście bez nadania mu nazwy, prawda?

2. Zduplikowany tytuł

Nie korzystaj z jednego ogólnego tytułu we wszystkich sekcjach serwisu. To bardzo częsty błąd w serwisach o głębokiej strukturze.

Każdy title tags powinien być unikalny i niepowtarzalny. Możesz sprawdzić czy posiadasz zduplikowane tytuły dodając stronę do Google Search Console. Aplikacja Google poinformuje Cię o duplikatach po przeanalizowaniu strony.

3. Za długi tytuł strony

Zbyt długi tytuł strony zostanie automatycznie obcięty przez Google. Poprawnie zoptymalizowany tytuł strony zawiera maksymalnie 60 znaków wraz ze spacjami.

4. Za krótki tytuł strony

Wyszukiwarka Google nie jest encyklopedią ani katalogiem produktów. Czy kliknąłbyś coś w rodzaju „Błędy tytuł strony”? Myślę, że „błędów tworząc tytuł strony (title tags)” ma więcej sensu.

Nie przesadzaj z optymalizacją długości. Uwzględnij wystarczająco dużo informacji, tak aby jasno wskazywały o czym jest treść. Podanie słowa kluczowego lub nazwy produktu nie wystarczy.

5. Nadmiernie zoptymalizowany tytuł

Zawsze unikaj upychania słów kluczowych „keyword stuffing„, ich powtarzania lub używania synonimów w celu zwiększenia ruchu organicznego.

Wybierz jedno główne słowo kluczowe. Algorytm Google przeszedł długą drogę i jest bardziej wyrafinowany. Wysoką pozycję uzyskasz nawet dla synonimów i odmian słów kluczowych. Wystarczy tylko, aby Twoja witryna była odpowiednio zoptymalizowana oraz treści dopasowane do tematu.

6. Brak optymalizacji wyszukiwania lokalnego

Prowadzisz firmę dostarczającą pizzę w Warszawie? Twój dostawca pizzy nie pojedzie do Krakowa. Lokalne pozycjonowanie ma kluczowe znaczenie dla firm obsługujących określone lokalizacje.

7. Spójny tytuł i opis strony

Jednym z najważniejszych błędów w branży SEO jest wiara, że tytuł oraz opis stronty nie oddziałuje na wyniki w wyszukiwarce.

Użyj tego samego słowa kluczowego, jego odmiany, synonimu lub liczby mnogiej w opisie meta i całej zawartości sekcji witryny.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *