Nowe atrybuty linków rel=”sponsored” i rel=”ugc”

Pozycjonowanie

1 marca nastąpiła ogromna zmiana w algorytmie Google. Wszystkim znany jest atrybut linków rel=”nofollow”. Dotychczasowo za jego pomocą oznaczaliśmy linki sponsorowane, komentarze użytkowników czy linki, które miały być nie liczone przez Google bota.

Po 15 latach od dodania nofollow Google ogłosiło ewolucję dodając dwa nowe atrybuty rel=”sponsored” i rel=”ugc”.

Atrybut rel=”sponsored” jak można się domyślić, służy do oznaczania linków pozyskiwanych za pieniądze lub np. linki w artykułach sponsorowanych.

Atrybut rel=”ugc”, ugc to skrót od User Generated Content (na Polski „Treść Generowana przez Użytkownika”). Odpowiada odnośnikom w komentarzach, czy linkom umieszczanym na forach internetowych.

Atrybut rel=”nofollow” może być użyty, jeżeli dwa powyższe nie mają zastosowania do odnośnika, który ma być ignorowany przez algorytm Google.

Od teraz Google potraktuje linki z wymienionymi atrybutami jako wskazówki, które pomogą im m.in. lepiej diagnozować linki pozyskane niezgodnie z oficjalnymi wytycznymi.

Podejrzewa się, iż zewnętrzne linki nofollow mają mieć wpływ na ranking, a nowe atrybuty dostarczyć mają kolejne dane służące trenowaniu algorytmów sztucznej inteligencji Google.

Trzeba zaznaczyć, że nie musisz podmieniać wszystkich dotychczasowych linków z atrybutem rel=”nofollow”. Wystarczy, że zastosujesz do nowych linków adekwatne atrybuty.

Można stosować więcej niż jeden atrybut jednocześnie, przykładowo rel=”sponsored ugc” powinien się pojawić przy poście na forum powstałym odpłatnie na Twoje zlecenie.

Oficjalnie opisane przez mnie tu zmiany nie wpłyną drastycznie na rankingi w wyszukiwarce Google. Czy tak będzie w rzeczywistości, zapewne przekonamy się wkrótce.

Artykuł napisano na podstawie Nowe typy linków Google

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *