Pozycjonowanie dla początkujących – SEO w 2020

Pozycjonowanie

Pozycjonowanie stron to sztuka szczególnie dla początkujących i nauka przekonywania wyszukiwarek, takich jak Google, Bing i Yahoo do polecania treści użytkownikom. Przedstawienie Twoich publikacji jako najlepsze rozwiązanie ich problemu.

Jesteś nowy w SEO? Zastanawiasz się jak to działa i co zmieniło się w 2020 roku? Jesteś we właściwym miejscu!

Co to jest pozycjonowanie „SEO”? Podstawy.

SEO, zwane także pozycjonowaniem (ang. search engine optimization). Procesy zmierzające do osiągnięcia przez dany serwis internetowy jak najwyższej pozycji w wynikach organicznych wyszukiwarek internetowych dla wybranych słów i fraz kluczowych.

Historia SEO sięga lat 90. Kiedy to po raz pierwszy pojawiły się wyszukiwarki. Obecnie jest to niezbędna strategia marketingowa i stale rozwijająca się branża.

google organiczne wyniki wyszukiwania
Płatne vs Organiczne wyniki wyszukiwania w google

Jeśli chcesz nauczyć się pozycjonowania, powinieneś być gotowy na dużo pracy twórczej, technicznej i analitycznej. Istnieje wiele technik o różnych celach, jednak główny punkt pozostanie taki sam – aby znaleźć się wśród najwyższych wyników w bezpłatnych, organicznych wynikach wyszukiwania.

Nie chodzi tylko o idealną strukturę lub zaplecze techniczne witryny. Twoja strona musi być wypełniona dobrze zoptymalizowanymi treściami dostosowanymi do potrzeb odbiorców. I oczywiście musi być wystarczająco dobra, tak by inni linkowali do twojej witryny.

Czy pozycjonowanie jest trudne?

Wyszukiwarki takie jak Google, Bing, Yahoo! i inne indeksują strony internetowe, aby utworzyć sieć w oparciu o różne algorytmy tworząc ranking stron. Czy możemy zidentyfikować te algorytmy? Tak i nie.

Google używa ponad 200 czynników rankingowych. Jest to między innymi: wysokiej jakości treść, linki zwrotne. Wśród nich są też kwestie techniczne, takie jak szybkość witryny, lecz wiele z nich jest utrzymywanych w tajemnicy.

Oczywiście nie musisz znać wszystkich czynników, aby pozycjonować. Chcąc zrozumieć na czym polega pozycjonowanie – dla początkujących polecam wyobrazić sobie miskę zupy. Istnieją trzy ważne aspekty:

  1. Miska reprezentuje techniczne elementy strony internetowej (One Page SEO) – bez odpowiedniej miski zupa rozlałaby się po całym stole.
  2. Zupa reprezentuje zawartość Twojej strony internetowej – jest to najważniejsza część składowa. Zła treść (zły content = słabe lub zerowe wyniki rankingowe.
  3. Przyprawy to wysokiej jakości linki zwrotne zwiększające autorytet Twojej witryny – ostatni składnik, który sprawia, że ​​zupa SEO jest idealna.
podstawowe aspekty SEO

Z wyszukiwarek korzystają internauci, gdy czegoś szukają. I chcesz być tym „czymś”. Nie ma znaczenia, czy sprzedajesz produkt, usługę, piszesz bloga czy cokolwiek innego, optymalizacja strony pod kątem wyszukiwarek jest koniecznością.

Stosując odpowiednie techniki SEO Twoja witryna będzie wyżej w rankingach wyszukiwania. Wyższe rankingi oznaczają większy ruch.

Podsumowując, jeśli twoja witryna ma odnieść sukces, musisz nauczyć się SEO. Niektóre aspekty są bardziej skomplikowane, ale bardzo często sukces opiera się na zdrowym rozsądku i kilku dobrych praktykach.

Jak nauczyć się SEO? Czy potrzebuję czyjejś pomocy?

Nawet podstawowe zmiany mogą mieć ogromny wpływ na sposób, w jaki wyszukiwarki widzą Twoją witrynę. W tym kompletnym przewodniku dotyczącym pozycjonowanie dla początkujących omówię wszystkie najważniejsze tematy i podstawy SEO. Zdobędziesz wystarczającą wiedzę, aby samodzielnie rozpocząć pozycjonowanie.

Jeśli zastanawiasz się, jak nauczyć się SEO w 2020 roku, mam dla Ciebie prostą odpowiedź: będziesz potrzebować dużo nauki i praktyki. Dobrą rzeczą jest to, że w Internecie znajdziesz mnóstwo informacji za darmo, ale powinieneś wybrać mądrze. Ponadto możesz uczestniczyć w różnych kursach, zajęciach lub webinarach.

Podstawowe słownictwo terminów

  • On-page vs. off-page SEO
  • White hat vs. black hat vs. grey hat SEO

On-page vs. off-page SEO

Pozycjonowanie na stronie (on-page SEO) oznacza optymalizację witryny pod kątem organicznych wyników wyszukiwania. To wszystko, co możesz zrobić w witrynie – od optymalizacji treści po aspekty techniczne:

  • meta tagi,
  • nagłówki,
  • struktura URL,
  • SEO obrazów i grafik,
  • ciekawa i dopracowana treść,
  • odpowiednia struktura treści,
  • szybkość ładowania strony,

… oraz wiele innych. Tym wszystkim zajmę się w dalszej części poradnika.

Pozycjonowanie poza stroną (off-page SEO) obejmuje wszystkie działania, które możesz zrobić, aby ulepszyć autorytet Twojej witryny. Zdobywanie linków zwrotnych z innych witryn (link building) jest bardzo ważne. Istnieje wiele sposobów, aby je pozyskać:

  • wpisy na zaprzyjaźnionych stronach,
  • linki w mediach społecznościowych,
  • komentowanie wpisów na stronach,
  • najważniejsze to pisanie ciekawych treści, które następnie będą udostępniane przez innych,

… ten temat rozwinę w dalszej części poradnika.

White hat vs. black hat vs. grey hat SEO

White hat vs. black hat wywodzą się z zachodnich filmów. To jak źli kontra dobrzy. Ale nie bierz tych słów zbyt poważnie. Opinie na temat obu tych podejść do SEO są różne.

różnica black hat vs white hat seo

Black hat SEO to zestaw nieetycznych praktyk mających na celu poprawę rankingów witryny w wynikach wyszukiwania. Mają na celu wpływanie na wyszukiwarki, bez uwzględniania czynnika ludzkiego.

Black hat SEO może w krótkim czasie doprowadzić Cię na szczyt SERP, jednak wyszukiwarki najprawdopodobniej wcześniej czy później będą karać i blokować Twoją witrynę.

White hat SEO to zestaw etycznych technik trzymających się wytycznych i zasad. Podstawowe elementy White Hat SEO to:

  • wysokiej jakości treść,
  • ogólna optymalizacja witryny,
  • wartościowe linki prowadzące to Twojej strony.

White hat SEO to długoterminowa strategia zorientowana na poprawę komfortu użytkowania. Ogólnie rzecz biorąc, bycie dobrym człowiekiem w świecie SEO jest uważane za właściwy kierunek.

Istnieje również termin Grey hat SEO, praktyka polegająca na mniejszym ryzyku w porównaniu z technikami Black hat. Techniki Grey har SEO nie są jasno zdefiniowane przez Google. Pozwalają one zyskać tysiące odsłon, nie narażają na ban witryny.

Ogólnie rzecz biorąc nie chcesz, aby Google było Twoim wrogiem.

Jak działają wyszukiwarki

Przyjrzyjmy się bliżej wyszukiwarkom i czynnikom rankingowym, na których należy się skupić.

Wyszukiwarki składają się z trzech głównych składników:

  1. Crawling.
  2. Indeksowanie.
  3. Ranking.
etapy wyświetlania strony w wyszukiwarce

Crawling

Crawling oznacza skanowanie strony internetowej, jej sekcji, treści, słów kluczowych, nagłówków, hiperłączy, obrazów przez tysiące małych botów. Wszelkie dane, które można znaleźć w serwisie są indeksowane.

Robaki wykrywają wszystkie hiperłącza w witrynie internetowej, które prowadzą do innych witryn. Następnie analizują te strony pod kątem nowych linków. Boty regularnie przeszukują cały internet, aby aktualizować dane.

Indeksowanie

Po wizycie botów następuje indeksowanie. Wyobraź sobie indeks jako gigantyczny katalog lub bibliotekę pełną stron internetowych z całego świata. Zindeksowanie witryny zwykle zajmuje trochę czasu. Trwa to od 1 do 10 dni.

Ranking w wynikach wyszukiwania

Wyniki mają kluczowe znaczenie zarówno dla programistów jak i użytkowników. Gdy internauta wyśle ​​zapytanie, wyszukiwarka przeszukuje indeks i wyciąga pasujące wyniki. Jest to proces porównywania zapytania z miliardami witryn internetowych w oparciu o różne algorytmy.

Wyszukiwarki takie jak Google, Microsoft, Yahoo! trzymają w tajemnicy dokładne obliczenia swoich algorytmów. Niemniej jednak wiele czynników rankingowych jest dobrze znanych.

Czynniki rankingowe

Większość z tych czynników jest udowodniona, ale niektóre to tylko spekulacje lub nawet mity. Ponadto niektóre są ważniejsze od innych. Cyrus Sheppard z Zyppy sporządził niezłą listę czynników rankingowych Google:

  1. Jakościowa treść skierowana na cel.
  2. Strona przyjazna botom wyszukiwarek.
  3. Dobrej jakości linki przychodzące.
  4. Użytkownik zadowolony z wyników wyszukiwania.
  5. Bezkonkurencyjne artykuły.
  6. Zostań ekspertem, autorytetem w kwestiach, które poruszasz na stronie.
  7. Publikuj najnowsze treści.
  8. Uzyskaj jak najlepszy współczynnik klikalności (CTR).
  9. Prędkość ładowania się strony.
  10. Powinna działać na każdym urządzeniu (PC, telefon, tablet).

Jak ludzie korzystają z wyszukiwarek

Głównym celem pozycjonowania jest to by witryna była przyjazna zarówno dla użytkowników jak i dla wyszukiwarek. Jeśli zainwestujesz wszystkie swoje pieniądze i czas w doskonałe techniczne pozycjonowanie, nie ma problemu. Ale jeśli interakcja użytkownika jest słaba, Twoje pozycje mogą ucierpieć. I tak zaczynasz marnować pieniądze. Punkt widzenia użytkownika jest priorytetem numer jeden.

Interakcje z wyszukiwarkami ewoluowały przez lata. Jednak zasada pozostaje ta sama:

  • Potrzeba rozwiązania, informacji lub odpowiedzi,
  • Wpisanie potrzeby w formie zapytania (słowa kluczowego) do wyszukiwarki,
  • Klikanie w pierwsze wyniki wyszukiwania,
  • Przeglądanie witryn czy posiadają odpowiedzi na zadane pytanie,
  • Otwieranie kolejnych dalszych stron w wyszukiwarce jeżeli poprzednie nam nie pomogły,
  • Zmiana pytania, aby uzyskać odpowiedź w inny sposób.

Klasyfikacja zapytań w wyszukiwarkach

Istnieją trzy rodzaje zapytań:

  • Zapytanie nawigacyjne
  • Zapytanie informacyjne
  • Zapytanie transakcyjne

Zapytanie nawigacyjne

Stanowią zamiar wyszukania określonej marki lub witryny internetowej. Ludzie mają tendencję do wpisywania „youtube” lub „facebook” w wyszukiwarkach zamiast wpisywać całą domenę. Oczywiście pierwsze wyniki prowadzą do danej strony.

Dotyczy to również danej firmy lub marki, użytkownik wie na jaką stronę chce trafik, ale nie pamięta dokładnego adresu. Pamięta jednakże słowo kluczowe prezentujące produkt. Dlatego bardzo ważna jest odpowiednia optymalizacja strony internetowej pod słowa kluczowe, które ułatwią takie wyszukiwanie.

Zapytanie informacyjne

Użytkownik szuka informacji, a nie konkretnej witryny. Potrzebuje konkretnej odpowiedzi np. „W którym roku wybuchła II Wojna Światowa”, lub wskazówek wpisując „Jak upiec pizzę”.

Zapytanie transakcyjne

Zapytanie transakcyjne zazwyczaj zawiera nazwę produktu lub typ produktu celem odnalezienia go, a później zakupu. Często takie zapytania brzmią „Gdzie kupić …”, „Cena …” itp.

On-page i elementy techniczne SEO

Algorytmy wyszukiwarek przeszły długą drogę i stały się bardziej wyrafinowane. Kiedyś wystarczały treści, tytuł i opis wypełniony słowami kluczowymi, aby osiągnąć wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania.

Jeśli chcesz nauczyć się pozycjonowania, nie możesz utknąć w przeszłości. Jednym z największych ulepszeń wyszukiwarek jest to, że uwzględniają czynnik ludzki, innymi słowy zaangażowanie użytkowników.

Meta tagi

Meta tagi są częścią kodu HTML. Opisują zawartość witryny. Najważniejsze są tytuły strony (meta titles) i opisy strony (meta descriptions).

Tytuły i opisy meta wypełnione słowami kluczowymi nie wpływają bezpośrednio na rankingi. ALE pozostają silnym psychologicznym czynnikiem wpływającym na CTR i ogólne zaangażowanie użytkowników. Dlatego nadal są bardzo ważne dla SEO.

Istnieje wiele narzędzi i wtyczek (np. Yoast SEO) analizujących zawartość pod kątem użycia słów kluczowych w tytule meta, opisie meta, nagłówkach, ogólnej gęstości słów kluczowych i innych.

Upewnij się, że podczas tworzenia meta tagów bierzesz pod uwagę zarówno techniczne punkty widzenia, jak i doświadczenie użytkownika.

On-page SEO

Dowiedz się czego szukają ludzie, zanim zaczniesz pisać

Czy planujesz pisać na temat, którego szukają ludzie? Czy na pewno Twój punkt widzenia jest inny, wyjątkowy? Czy możesz zaoferować nowy wartościowy, unikalny temat? Czy piszesz to w odpowiednim czasie?

Na te pytania odpowiedz sobie przed rozpoczęciem pisania. Nie ma znaczenia czy jest to blog, czy strona docelowa produktu.

Istnieje wiele sposobów, aby poprawić swoje treści. Podstawą i nieuniknioną częścią jest analiza słów kluczowych. Temat wyszukiwania i analizy słów kluczowych rozwinę w dalszej części poradnika.

Tytuł, nagłówki i meta opis

Utwórz atrakcyjny tytułu, meta opis i nagłówki. Pamiętaj o tym, że Twoje główne słowo kluczowe powinno znajdować się w każdym z tych elementów. Dzięki temu użytkownicy będą wiedzieć o czym jest Twoja witryna.

Przekonaj zarówno użytkowników jak i wyszukiwarki, że Twoja witryna jest tą w którą należy kliknąć.

Spójrz na swoich konkurentów, przeanalizuj co działa u nich i stwórz własną strategię.

Wskazówki dotyczących tytułu i nagłówków:

  • Google wyświetla 70 znaków w tytule,
  • Meta opis nie powinien przekraczać 155 znaków,
  • Zaplanuj strukturę artykułu używają nagłówków <h1>, <h2>, <h3>.

Przyjazne linki SEO

Unikaj używania automatycznie generowanych adresów URL zawierających cyfry i znaki.

http://lordsemseo.pl/2020/post245ahgd5349

Użyj adresów, które opowiadają o tytule i treści.

http://lordsemseo.pl/jak-powinny-wygladac-przyjazne-linki/

Jeśli korzystasz z WordPressa, możesz ustawić przyjazne linki URL w ustawienia -> bezpośrednie odnośniki.

jak ustawic przyjazne linki w wordpress

Specjaliści SEO i blogerzy twierdzą, że krótkie adresy URL zajmują lepsze miejsce w Google. Uważam, że to kwestia wrażeń użytkowników. Oczywiście nie oznacza to, że adres URL zawierający 20 słów jest prawidłowy.

Multimedia

Chcesz zaangażować swoich gości? Użyj obrazów, infografik, wykresów i filmów. Stosowanie multimediów prowadzi do niższego współczynnika odrzuceń i większego zaangażowania. Niektóre rzeczy muszą być napisane w staromodny sposób, ale multimedia są koniecznością.

Filmy to jeden z najgorętszych trendów marketingowych ostatnich kilku lat. Ponadto motywują ludzi do polubienia, udostępniania lub komentowania Twoich treści.

Wskazówki dotyczące multimediów:

  • Optymalizuj obrazy używając odpowiednich nazw plików (jak-dzialaja-wyszukiwarki.jpg), alternatywnych atrybutów obrazów i pamiętaj o rozmiarze pliku.
  • Używaj interaktywnych multimediów takich jak wykresy i filmy.
  • Nie zapomnij o opisie, aby nie stracić słów kluczowych. Wyszukiwarki jeszcze nie potrafią odczytać filmów.

Linki wychodzące i wewnętrzne

Linki wychodzące prowadzą do innych stron www. Czytałem ostatnio, że Google co raz częściej bierze pod uwagę do jakich stron linkujemy. Upewnij się, że linkujesz do odpowiednich i wiarygodnych źródeł.

Linki wewnętrzne to doskonały sposób na promowanie innych artykułów lub sekcji witryny. Ułatwia ich odwiedzanie i prowadzi do większego zaangażowania. Linkowanie wewnętrzne pomaga również robotom Google zrozumieć strukturę witryny.

Pozwól ludziom się angażować

Świetna treść się udostępnia. Tak może w przeszłości. Obecnie ludzie są leniwi, więc przyciski udostępniania powinny być bardzo widoczne na Twojej witrynie. Udostępnianie społecznościowe spadło o połowę od 2015 roku.

Oprócz Facebooka, Twittera czy LinkedIn rozważ dodanie konkretnych i powiązanych tematycznie sieci społecznościowych.

Techniczne SEO

Możemy powiedzieć, że techniczne SEO jest częścią on-page SEO, które zajmuje się bardziej technicznymi sprawami. Zwykle wymaga przynajmniej pewnych umiejętności programisty. Ale nie bój się zbytnio jest wiele rzeczy, które możesz łatwo zrobić w WordPress.

Google Search Console

Połączenie witryny z Google Search Console (dawne narzędzia dla webmasterów) to jedna z podstaw SEO. Pomaga monitorować oraz sprawdzać skuteczność witryny w wyszukiwarce Google.

Search Console pomaga analizować rankingi słów kluczowych, CTR, kary nałożone przez Google. Inne ciekawe funkcje to sprawdzanie użyteczności treści na urządzeniach mobilnych. Możliwość wyboru co ma być indeksowane, a co nie. Błędy witryny, błędy danych strukturalnych i wiele innych przydatnych danych do technicznego SEO.

Szybkość ładowania strony

Szybkość witryny jest jednym z czynników rankingowych, dlatego zawsze należy dążyć do jej poprawy. Wiadomo, że 50% użytkowników internetu spodziewa się, że witryna załaduje się w ciągu maksymalnie 2 sekund. Jeśli ten czas się przedłuża bądź pewny, że opuszczą Twoją witrynę.

pagespeed insight szybkosc ladowania strony

Wskazówki dotyczące szybkości strony:

  • Sprawdź szybkość ładowania się Twojej strony za pomocą PageSpeed Insight.
  • Zoptymalizuj obrazy, włącz kompresję GZIP, kompresję HTML, minifikację JS i CSS i skróć czas odpowiedzi serwera.
  • Jakość hostingu internetowego odgrywa dużą rolę w szybkości działania witryny, więc wybierz godnego zaufania dostawcę.

Optymalizacja strony pod urządzenia mobilne

Optymalizacja mobilna jest koniecznością. Świat zmienia się użytkownicy przechodzą z komputerów stacjonarnych na urządzenia mobilne. W rzeczywistości prowadzenie strony internetowej, która nie jest zoptymalizowana pod kątem urządzeń mobilnych wpłynie negatywnie na twoje rankingi.

Możesz również rozważyć AMP (przyspiesza strony mobilne). To kod HTML rozszerzony o niestandardowe właściwości, które umożliwiają szybsze renderowanie zawartości statycznej. Jeżeli posiadasz stronę opartą na WordPress masz do dyspozycji wiele darmowych wtyczek, które wprowadzą AMP w kilka kliknięć myszką na Twojej stronie.

Mapa strony – site map

Mapa witryny ułatwia wyszukiwarkom indeksowanie treści. Jest to plik zawierający listę wszystkich sekcji serwisu WWW. Dobrze jest go mieć, gdy prowadzisz dużą witrynę o skomplikowanej strukturze lub korzystasz z treści multimedialnych. Jestem tego zdania, że każda strona powinna mieć site map ze względu na Google. Większa czy mniejsza strona dzięki sitemap pomożesz wyszukiwarkom zrozumieć strukturę Twojej strony.

Robots.txt

Robots.txt to plik, który informuje roboty indeksujące, które sekcje witryny nie mają być przez nie odwiedzane. Znajduje się pod adresem https://przykładowastrona.pl/robots.txt.

Jest to przydatne gdy chcesz, aby niektóre skrypty, niepotrzebne pliki lub obrazy były nieindeksowane.

SEO Site Checkup

SEOSiteCheckup to świetne narzędzie do analizy SEO na stronie. Możesz analizować jeden adres URL dziennie i pobrać raport PDF bez rejestracji.

analiza strony a pomoca Seo Site Checkup

HTTPS vs. HTTP

W 2014 roku Google ogłosił, że podniesie rankingi witryn HTTPS / SSL. Dziś wiem, że ten czynnik rankingowy ma niewielki wpływ na pozycję strony w wyszukiwarkach.

Jednak bezpieczeństwo jest silnym czynnikiem psychologicznym. Na przykład Google Chrome oznacza witrynę, która nie jest zaszyfrowana za pomocą protokołu SSL jako „niezabezpieczoną”, co wpływa na zaangażowanie użytkowników.

http vs https ssl pozycjonowanie

Treść strony i SEO

Na niektórych stronach swego czasu można było przeczytać, że doskonała treść nie wymaga optymalizacji. Prawda jest taka, że ​​wprowadzano autorów stron w błąd. A ja pokażę, dlaczego.

Poważnie czy możesz sobie wyobrazić wysokiej jakości treści bez jej optymalizacji lub bez pojedynczego linku zwrotnego? Podobnie czy możesz sobie wyobrazić doskonale zoptymalizowaną stronę internetową wypełnioną treściami, których nikt by nie przeczytał?

Niektórzy ludzie nadal wierzą że:

  • Pozycjonowanie jest dla wyszukiwarki.
  • Treści są dla użytkownika.

Ci ludzie mylą się! Treść i SEO pokrywają się. Musisz po prostu tworzyć unikalne treści i jednocześnie optymalizować je pod kątem wyszukiwarek i ludzi.

Jakie treści powinienem tworzyć?

To jest pierwsze i najważniejsze pytanie. Odpowiedź (przynajmniej w teorii) jest prosta: Bądź wyjątkowy. Tworzenie oryginalnych, prowokujących do myślenia i angażujących treści to świetny początek. Treść i SEO muszą iść w parze od samego początku. Możesz wybierać spośród różnych typów treści:

Blog

Blogi cieszą się dużą popularnością, zwłaszcza w ostatnich latach. Dobry blog to świetne źródło zaangażowania użytkowników nie tylko dla blogerów, ale także dla witryn e-commerce czy profesjonalnych usługodawców.

Blogowanie to także sposób na zarabianie pieniędzy robiąc to co kochasz (blogerzy podróżnicy, blogerzy kulinarni itp.). Unikalne blogi z dogłębnymi artykułami, przewodnikami i poradnikami mogą uczynić Cię szanowanym wpływowym twórcą w branży.

Wskazówki dotyczące blogowania:

  • Wyróżnij się z tłumu, bądź oryginalny.
  • Przeprowadź własne badania i wykorzystaj unikalne dane.
  • Nie chodzi o długość treści, chodzi o jakość i wartość dodaną dla czytelników.
  • Bądź konsekwentny, aby stworzyć silną markę osobową.
  • Współpracuj z firmami i influencerami.

Strona produktu

Wysokiej jakości strony produktów powinny być najwyższym priorytetem każdej firmy internetowej. Często są wykorzystywane jako strony docelowe kampanii PPC, w tym marketingu AdWords lub płatnych mediów społecznościowych.

Wskazówki dotyczące strony produktu:

  • Jeśli chodzi o eCommerce, prostota jest podstawą, więc musisz jasno opisać produkt, ile to kosztuje i jak go kupić.
  • Skorzystaj z profesjonalnych zdjęć produktów i napisz atrakcyjny opis.
  • Szybkość witryny i UX są ważniejsze niż kiedykolwiek.

Recenzje

Chcesz być influencerem? Pisanie recenzji to nic nowego, ale w świecie internetu wszystko można recenzować. Możesz pisać recenzje narzędzi, filmów, barów, restauracji, elektroniki, sam wybierz co Ci się podoba i co Cię interesuje.

Jeśli uda Ci się zostać godnym zaufania influencerem, będziesz czerpać zyski ze sponsorowanych recenzji. Recenzje są nieuniknionym składnikiem influencer marketingu.

Wskazówki dotyczące pisania recenzji:

  • Wybierz jeden konkretny temat.
  • Nie „sprzedawaj się” tylko dlatego, że jakaś firma dobrze płaci za pięciogwiazdkową recenzję.
  • Stwórz swój własny standard tego, pokazuj to co jest dobre, a co złe według Ciebie.
  • Konsekwencja jest kluczem do zostania silną marką.

Oryginalne badania, osobiste odczucia dotyczące tematu.

Opowiedz światu o tym jak coś robisz. Podziel się interesującymi danymi które zebrałeś. Podziel się własnymi odczuciami, wiedzą dotyczącą ciekawego tematu. Eksperymentuj, testuj różne mity w swojej branży.

Infografiki

Każdy je lubi! Można je łatwo udostępniać i pobierać. Jednak autorzy często używają ich jako substytucji tekstu. Infografiki kończą jako skomplikowane obrazy z dużą ilością informacji, więc tracą potencjał.

Tworzenie infografik ma na celu uczynienie informacji ładnymi i łatwymi do odczytania.

Wskazówki dotyczące infografik:

  • Infografiki nadal mają duży potencjał udostępniania pamiętaj więc, aby bawić się zarówno danymi jak i projektem.
  • Używaj tylko najważniejszych danych.
  • Dodaj wykresy, zdjęcia, stwórz historię tematu.
  • Przesyłając infografiki jako obrazy, nie zapomnij napisać transkrypcji, ponieważ roboty indeksujące nie mogą „odczytać” tekstu z obrazu.

Przewodniki, poradniki, triki i wskazówki

Często poradniki są publikowane w ramach blogów. „Przewodnik” i „Jak …” to atrakcyjne słowa kluczowe. Możesz pisać poradniki lub przewodniki, ale pamiętaj, że są ich już tysiące.

Pisząc nie kopiuj innych, udzielaj odmiennych sztuczek i wskazówek niż Twoi konkurenci.

Wskazówki dotyczące poradników i przewodników:

  • Nagrywaj własne filmy lub korzystaj z niestandardowych zrzutów ekranu.
  • Skontaktuj się z właścicielem produktu lub sprzedawcą, aby uzyskać link zwrotny lub udostępnił twój tekst na swoich profilach społecznościowych.
  • Jeśli piszesz o własnym produkcie, umieść przewodnik na stronie docelowej, aby uzyskać dodatkowy ruch i wewnętrzny link zwrotny.

Top lista

Top listy to inna popularna forma treści pisemnych. Istnieją tysiące najlepszych list, więc dobrze przemyśl temat.

Pisanie list to okazja do zdobycia cennych komentarzy i wzbudzenia szumu dzięki udostępnieniom społecznościowym i linków zwrotnych prowadzącym do Twojej listy.

Wskazówki dotyczące top list:

  • Nagłówek mówi wszystko o poście.
  • Podkreśl niezwykłe fakty.
  • Zachowaj prostą strukturę.
  • Korzystaj ze sprawdzonych źródeł.
  • Poproś czytelników, aby zasugerowali w komentarzach inne pozycje do Twojej listy.

Wywiady

Uzyskanie wyjątkowych informacji i opinii od guru branży jest wspaniałe! Pomaga budować wiarygodność, ruch, udostępnienia społecznościowe i linki zwrotne.

Co więcej, osoby z którymi przeprowadzono wywiady, mające dużą widownię, generują duży ruch za darmo. Możesz pisać, nagrywać wideo lub tworzyć podcasty.

Wskazówki dotyczące wywiadów:

  • Spróbuj przeprowadzić wywiad z liderem, znaną osobą w branży.
  • Ustal jasną strukturę wywiadu.
  • Pytania powinny płynąć naturalnie.
  • Pozostaw trochę miejsca dla rozmówcy, czytelnicy są ciekawi jego myśli.

Wideo

Większe zaangażowanie, udostępnienia w mediach społecznościowych, polubienia, linki zwrotne, więcej potencjalnych klientów i konwersji. To są największe zalety korzystania z treści wideo. Filmy mogą zwiększyć współczynniki konwersji o 80%.

Oczywiście nie zawsze musisz tworzyć własne filmy. Spraw, aby Twój post był bardziej interesujący, udostępniając lub osadzając wideo stworzone przez eksperta branżowego! Może wzbogacić Twoje treści i sprawić, że czytelnik zostanie dłużej na Twojej stronie.

  • Napisz scenariusz, sprawdź i przećwicz go.
  • Przygotuj budżet na sprzęt i oprogramowanie do edycji lub na zatrudnienie profesjonalnego twórcy wideo.
  • Dołącz transkrypcję.
  • Zaplanuj podstawowe działania promocyjne.

Jaka jest idealna długość posta na blogu?

Kilka lat temu długie posty wypełnione słowami kluczowymi łatwo zajmowały czołowe pozycje. Po dłuższym czasie dotarliśmy do punktu, w którym sieć została wypełniona setkami prawie identycznych artykułów z tymi samymi słowami kluczowymi.

Tworzenie treści dla samej treści już nie działa.

Jeśli piszesz artykuł, musisz przyciągnąć uwagę czytelnika. Zaczyna się od tytułu, pierwszego akapitu, rodzaju treści i co najważniejsze, ogólnej struktury treści. Prawidłowo użyj tytyłu, nagłówków <h1, h2, h3, …> i innych tagów HTML.

Posty z 7-minutowym czasem czytania są idealne według wielu profesjonalistów. Jeśli chodzi o SEO istnieje wiele badań. Większość z nich udowadnia, że ​​dłuższe posty są nieco lepsze.

Analiza słów kluczowych

Tworzenie treści bez analizy słów kluczowych nie opłaca się. Treść bez odpowiedniej optymalizacji nie będzie się pozycjonować, a ruch w witrynie będzie niski. Musisz po prostu wiedzieć, jakie słowa kluczowe wybrać, aby wygenerować wystarczający ruch wysokiej jakości.

Gdzie znaleźć słowa kluczowe?

Istnieją różne sposoby wyszukiwania słów kluczowych.

Twoim pierwszym zadaniem jest wymyślenie wyjściowych słów kluczowych – wyrażeń, których użyjesz jako odskoczni do znalezienia większej liczby pomysłów na słowa kluczowe. Jeśli prowadzisz bloga o kawie, proste zwroty takie jak „kawa ziarnista”, „ekspres do kawy” czy „espresso” sprawdzą się świetnie.

Klasyczne sposoby wyszukiwania słów kluczowych:

Sugestie Google

Google oferuje wiele propozycji słów kluczowych bezpośrednio w SERP. Funkcja taka jak autouzupełnianie Google jest bardzo pomocne. Dzięki tej funkcji wystarczy wpisać słowo kluczowe w wyszukiwarce Google, a sugestie pojawią się automatycznie.

analiza słów kluczowych autuzupełnianie google

Dodatkowo podobne wyszukiwania mogą być doskonałym źródłem pomysłów na słowa kluczowe. Wszystkie sugestie oparte są na rzeczywistych zapytaniach używanych przez prawdziwych ludzi.

analiza słów kluczowych podobne wyszukiwania google

Narzędzia propozycji słów kluczowych

Istnieje wiele bezpłatnych narzędzi słów kluczowych, które mogą dostarczyć setki propozycji w oparciu o pojedyncze słowo kluczowe. Jednym z najpopularniejszych jest Planer Słów Kluczowych Google, chociaż jego głównym celem jest badanie słów kluczowych dla reklam PPC.

Innym popularnym darmowym narzędziem jest AnswerThePublic. Automatycznie generuje setki sugestii autouzupełniania Google. Codziennie za darmo możemy sprawdzić dwa interesujące nas słowa.

propozycje słów kluczowych według answer the public

Ubersuggest pozwala również analizować słowa kluczowe za darmo. Program ten działa podobnie jak sugestie Google, na podstawie jednego słowa kluczowego uzyskamy sugestię innych słów.

Ciekawym narzędziem jest keywordtool.io za jego pomocą możemy analizować słowa kluczowe na innych platformach. Do wyboru mamy oczywiście Google, ale również YouTube, Bing, Amazon, eBay, Play Store, Instagram oraz Twitter.

Oczywiście darmowe narzędzia mają bardzo ograniczone funkcje. Oferują wiele propozycji słów kluczowych, ale co zrobić z 500 pomysłami na słowa kluczowe?

Profesjonalne płatne narzędzia do analizy słów kluczowych oferują inne przydatne wskaźniki i wgląd w SEO, aby ocenić słowa kluczowe i wybrać najlepsze. Poza tym oszczędzają dużo czasu i dają przewagę nad konkurencją.

Dane dotyczące słów kluczowych

W przeszłości twórcy treści badali słowa kluczowe tylko w celu znalezienia słów z dużą liczbą wyszukiwań. Umieszczali je w treści, aby oszukać algorytmy wyszukiwarki i zapewnić wysokie pozycje w organicznych wynikach wyszukiwania. To już nie pomaga, ponieważ badanie słów kluczowych stało się o wiele bardziej złożone!

W dzisiejszych czasach trzeba pracować z większą liczbą wskaźników, rozważ algorytm Google RankBrain i rzeczywisty SERP, w którym planujesz zająć pozycję.

Google RankBrain

RankBrain jest składnikiem algorytmu Google opartym na sztucznej inteligencji. Pomaga Google zrozumieć intencję kryjącą się za zapytaniem wyszukiwania i dostarcza najtrafniejsze wyniki dzięki maszynowemu systemowi uczenia się.

Odpowiednie słowa kluczowe z dużą liczbą wyszukiwań i niskim poziomem trudności – to idealne połączenie trzech najważniejszych czynników badania słów kluczowych.

Nazywa się to Regułą Statywu w badaniach słów kluczowych – te trzy czynniki reprezentują trzy nogi. Gdy tylko załamie się jedną z nóg, statyw się zawali.

reguła statywu analiza słów kluczowych

Długość słów kluczowych, a liczba wyszukań

Długie słowa kluczowe mają mniejszą liczbę wyszukiwań, ale są ich tysiące. To ogromny potencjał, który jest szansą dla Ciebie.

Użytkownicy, którzy znajdą Cię za pomocą długich słów kluczowych, będą bardziej angażować się w Twoje treści. Współczynniki konwersji takich wyszukań jest wyższy. Dzieje się tak, ponieważ zapytanie jest wystarczająco szczegółowe, aby znaleźć odpowiednie wyniki.

Największą wadą słów kluczowych typu „long tail” jest ich liczba wyszukiwań. Czasami może to być zaledwie 100 wyszukiwań miesięcznie. Dlatego musisz znaleźć odpowiednią równowagę. Słowa kluczowe z niskim wskaźnikiem nazywanym trudnością słowa kluczowego pomoże Ci to osiągnąć.

Poziom trudności słowa kluczowego

Po znalezieniu słów kluczowych, które Cię interesują kolejnym krokiem jest ocena ich pod kontem trudności w pozycjonowaniu. Trudność słowa kluczowego to bardzo przydatna miara, która Ci w tym pomoże. Wartość jest zwykle wskazywana w skali od 0 do 100. Im wyższy wynik, tym trudniej jest zająć pierwszą pozycję w wyszukiwarkach dla tego słowa kluczowego.

poziom trudności słowa kluczowego

Na rynku dostępnych jest wiele narzędzi do badania słów kluczowych, które obliczają ich trudność. Wartości mogą się różnić, możesz zobaczyć 30 punktów w jednym narzędziu i 50 w innym dla dokładnie tego samego słowa kluczowego. Dzieje się tak, ponieważ obliczenia są oparte na nieco innych metrykach i algorytmach. Ważne jest, aby porównać wyniki w ramach jednego narzędzia.

Link building – zdobywanie linków

Link building to proces uzyskiwania linków z innych witryn internetowych. Z technicznego punktu widzenia linki zwrotne to linki hipertekstowe, które służą jako nawigacja między stronami internetowymi. Linki są przeszukiwane przez wyszukiwarki, co umożliwia im indeksowanie treści internetowych.

Dlaczego link building jest bardzo ważny?

Wyszukiwarki używają linków do eksplorowania nowych witryn i ustawiania ogólnego rankingu witryny w SERP. Innymi słowy badają nowe treści i określają autorytet serwisu na podstawie autorytetu przekazanego ze źródeł zewnętrznych.

Oznacza to, że profil (jakość) linków witryny jest jednym z najważniejszych czynników rankingowych.

Kiedy Google wprowadził PageRank w latach 90 to liczba linków zwrotnych była ważnym wskaźnikiem ogólnego rankingu. Im więcej zdobyłeś linków, tym lepszy był Twój ranking.

Ponieważ można było to łatwo wykorzystać, kilka aktualizacji algorytmów Google skupiło się na karaniu podejrzanych technik budowania linków.

Dziś budowanie linków nie polega już na liczbie linków zwrotnych, ale przede wszystkim na ich jakości i trafności.

Typ linków zwrotnych

Generalnie mówiąc mamy cztery typy linków zwrotnych:

  • „dofollow” przekazują uprawnienia strony z linkami do połączonej strony. Organ ten jest często nazywany „sokiem łączącym”.
  • „nofollow” nie dają żadnych punktów do przekierowanej witryny. Nie przekazują uprawnień z powodu tagu HTML nofollow, który informuje roboty indeksujące, aby nie przekazywać mocy do kierowanej strony.
  • ”sponsored” jak można się domyślić, służy do oznaczania linków pozyskiwanych za pieniądze lub np. linki w artykułach sponsorowanych.
  • ”ugc” to skrót od User Generated Content (na Polski „Treść Generowana przez Użytkownika”). Odpowiada odnośnikom w komentarzach, czy linkom umieszczanym na forach internetowych.

Anchor text – treść linka

Anchor text to widoczna, klikalna część hiperłącza. Pomaga robotom indeksującym wskazać, o czym jest strona do której prowadzi link.

Im więcej stron zawiera linki prowadzące do Twojej witryny z określonymi słowami kluczowymi w anchor textcie, tym lepsze będą wyniki w rankingu SERP.

Nasuwa się pytanie. Czy potrzebuję tylko wielu linków zwrotnych z interesującym mnie słowem kluczowym by być na szczycie?

Nie! Pisałem już o tym wcześniej algorytmy wyszukiwarek sprawdzają stronę linkującą pod względem jakości i trafności tematu do którego dany url prowadzi. Lepiej mieć kilka linków z wartościowych stron niż 100 ze śmieciowych witryn.

Cechy jakościowe linków zwrotnych

Google bierze pod uwagę różne aspekty jakości witryn odsyłających:

  • autorytet domeny.
  • autorytet strony.
  • jakość linków znajdujących się na stronie.

Istnieje kilka wskaźników opracowanych przez Moz i Majestic, które pomagają nam ocenić – oszacować te cechy:

  • Moz Page Authority (PA).
  • Moz Domain Authority (DA).
  • Majestic Trust Flow (TF).
  • Majestic Citation Flow (CF).

Trafność linków

Linki odsyłające muszą być zgodne z jej zawartością. Hiperłącze zwrotne z e-sklepu z ubraniami będzie dla Ciebie bezużyteczne, jeśli piszesz bloga o przepisach.

Pozycje linków

Linki umieszczone w głównych artykułach są lepsze niż łącza w stopkach i na paskach bocznych. Pojedyncze url są zwykle bardziej wartościowe niż linki widoczne na całej witrynie.

Łącza pojawiające się na wszystkich stronach witryny. Zwykle znajdują się w stopce, nagłówku lub pasku bocznym. Url widoczny w całej witrynie doskonale nadają się zarówno do tworzenia linków wewnętrznych jak i zewnętrznych.

Mogą generować duży ruch. Nie bój się ich, ale używaj tylko naturalnych linków i pamiętaj, że ich potencjał SEO może być nieco niższy w porównaniu z pojedynczymi linkami.

Strategia link building

Uzyskanie wysokiej jakości linku zwrotnego nie jest łatwe. Techniki, które były najprostsze (wzajemne linki lub katalogowanie) już nie działają. Specjaliści SEO spędzają dużo czasu próbując różnych technik.

Przyjrzyjmy się, co działa najlepiej w dzisiejszych czasach:

Artykuły gościnne

Pisanie wpisów gościnnie jest prawdopodobnie najpopularniejszą techniką budowania linków. Równanie jest proste: piszesz post i publikujesz go na innej stronie internetowej. Strona otrzyma bezpłatne treści, a Ty otrzymasz bezpłatny link zwrotny. Obie strony są zadowolone.

Oczywiście wszystko sprowadza się do jakości. Jeśli chcesz mieć mocny link zwrotny, musisz zadbać o jakość twojej publikacji na innej stronie.

Inne popularne techniki link building:

  • Link building oparty o treść: twórz treści, które w naturalny sposób będą przyciągać linki zwrotne, udostępnienia społecznościowe.
  • Portale społecznościowe: udostępniaj swoje treści w mediach społecznościowych, promuj je na Facebooku, dołączaj do dyskusji, komentuj odpowiednie posty.
  • Zastępowanie nieaktywnych linków: znajdź strony internetowe z nieaktywnymi linkami i podaj im swoją treść. Właściciel takiej strony powinien zastąpić nieaktywny url linkiem do Twojej publikacji.
  • Artykuły napisane przez profesjonalistów: opublikowane na portalach informacyjnych zapewnią Ci wysokiej jakości linki zwrotne, ale przygotuj na to budżet i upewnij się, że są naprawdę odpowiednio napisane.
  • Kupowanie linków zwrotnych: jest wiele portalów, które umożliwia kupić linki w artykułach wysokiej jakości. Działą to w ten sam sposób co post gościnny, lecz za publikację trzeba zapłacić. Jest to opcja tańsza niż artykuły napisane przez specjalistów lecz nadal płatna.
  • Pisanie opinii: link zwrotnym do Twojej witryny.
  • Linkowanie z: forów, stron z pytaniami i odpowiedziami, najpopularniejszych list, komentarzy, agregatorów treści, list firm itp. Pamiętaj, że zdecydowana większość z nich to linki zwrotne, których nie można śledzić lub są niskiej jakości.

Podsumowanie poradnika

Jest wiele przewodników i poradników dla początkujących. Informacje, triki i wskazówki zawarte w tym poradniku SEO dla początkujących, pozwolą Ci zrozumieć na czym polega pozycjonowanie stron internetowych. Pokazałem jak wygląda SEO w 2020 roku oraz pozycjonowanie ewoluuje wraz z rozwojem wyszukiwarek.

Masz jakieś pytania, coś jest nie jasne, napisz co Ci chodzi po głowie w komentarzu, a na pewno rozwieję wszystkie Twoje wątpliwości.

2 thoughts on “Pozycjonowanie dla początkujących – SEO w 2020

    1. Ta strona typowo korpo portalem nie jest. Pozycjonowanie stron to ciężka praca. W tym artykule pokazuję, że oprócz wiedzy potrzeba też determinacja. I mnóstwo testów, prób by być wysoko w wyszukiwarkach.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *