14 praktycznych porad SEO Copywriting

co to jest seo copywriting
CopywritingPozycjonowanie

Ten przewodnik SEO Copywriting pomoże Ci stworzyć treści, które będą przydatne i zrozumiałe zarówno dla ludzi, jak i wyszukiwarek.

Praca copywritera zawsze była trudna – sztuką bowiem jest utworzyć ujmującą treść, która pokazuje wartość firmy lub produktu, buduje zaufanie, robi wrażenie na potencjalnych klientach i zmienia czytelników w kupujących.

W aktualnych cyfrowych czasach praca copywritera zmieniła się znacznie ze względu na SEO (optymalizacja dla wyszukiwarek internetowych). Stąd potrzeba SEO copywriterów, bowiem bez nich:

  • Twoje treści nie będą wyświetlane dla docelowych słów kluczowych.
  • Nie zmienisz odwiedzających w kupujących.

Nikt nie rodzi się jako SEO copywriter. Jest to umiejętność, której możesz się nauczyć i doskonalić. Ten kompleksowy przewodnik po SEO copywritingu przeprowadzi Cię przez cały proces – od badania słów kluczowych po pisanie ciekawych i zoptymalizowanych tekstów i artykułów.

Co to jest SEO Copywriting?

SEO copywriting polega na znalezieniu idealnej równowagi między treściami, które angażują (i przekonują) użytkowników, a treściami wysoko ocenianymi przez Google pod kątem docelowych słów kluczowych.

Z jednej strony czytelnicy muszą pokochać stworzone przez Ciebie treści. Z drugiej zaś Google musi zrozumieć, o co chodzi w danym fragmencie treści, jakie informacje zostaną przekazane ich użytkownikom i czy zawiera więcej lepszych informacji niż strony internetowe konkurentów.

Dzięki skutecznemu wykorzystaniu SEO copywritingu:

  • Zdobędziesz wyższą rangę w SERP
  • Skierujesz ruch zainteresowany produktem
  • Zaangażujesz czytelników i zbudujesz zaufanie
  • Przekonasz czytelników do podjęcia działania

Pisanie Treści SEO (SEO Copywriting) vs. Pisanie Treści (Content Writing)

Teraz należy omówić dwa różne terminy, które trzeba od siebie odróżnić. Pisanie treści i SEO copywriting. Obie te czynności mają za zadanie umieszczaniem słów kluczowych na stronie internetowej. Z natury jednak różnią się one celem, któremu służą.

Pisanie treści ma przede wszystkim na celu przyciąganie ruchu organicznego z wyszukiwarek. Zadaniem autora jest głównie dostarczanie cennych treści skierowanych do twoich kupujących.

SEO Copywriting musi również „sprzedawać” twój produkt i markę, jednakże skupia w sobie wykorzystanie marketingu i zagadnień SEO. Dzięki takiemu połączeniu sięgamy jeszcze głębiej by przyciągnąć potencjalnych kupujących.

Dlaczego SEO Copywriting jest ważne?

Jeśli zrobisz to dobrze, SEO copywriting może stać się siłą napędową Twoich działań marketingowych. Pomoże Ci:

  • Zdobyć wyższe pozycje w rankingu wyszukiwarek (docelowe słowa kluczowe)
  • Zachęcić czytelników, by podjęli pożądane działania (kup, pobierz, zasubskrybuj itp.)
  • Utworzyć wewnętrzną strukturę linków Twojej witryny

14 praktycznych porad SEO copywritingu

Jak wspomniałem wcześniej, SEO copywriting nie jest umiejętnością, z którą się rodzisz. Wiedza na temat SEO i copywritingu pomoże Ci w doskonaleniu tej umiejętności. Początkowe porażki i dalsze sukcesy pomogą zrozumieć, jaki artykuł czy tekst jest skuteczny w osiąganiu celów biznesowych.

1. Właściwe słowa kluczowe

Na początku musisz zadać sobie pytanie : jakie są najbardziej trafne słowa kluczowe, które powinny kierować do Twojego tekstu?

Nie powinieneś zgadywać właściwych słów kluczowych! Jest to jedna z najbardziej zaawansowanych technologicznie i opartych na danych części SEO copywritingu. Możesz skorzystać z darmowego oprogramowania online, aby wykonać za Ciebie badanie słów kluczowych. Oto, jak można uruchomić cały proces za pomocą SEMrush.

Podgląd słowa kluczowego

właściwe słowa kluczowe

Przegląd słów kluczowych SEMrush pomoże ci znaleźć ogólne informacje na temat słowa kluczowego. Przyjrzyj się ogólnemu wskaźnikowi liczby wyszukiwań (średnia liczba miesięcznych wyszukiwań słowa kluczowego na przeciągu 12 miesięcy) Trudność słowa kluczowego (pokazuje, jak trudno byłoby znaleźć się na pierwszej stronie Google dla słowa kluczowego).

Znajdź słowa powiązane

Wiedząc jakie słowa są powiązane z Twoim kluczowym dotrzesz do szerszej grupy odbiorców. Za pomocą Keyword Magic Tool możesz utworzyć listę haseł, które będą związane z Twoim wyborem. Jest to potężne narzędzie do kompleksowej analizy słów kluczowych.

Utwórz listę słów kluczowych, które powinny być zawarte w Twoim tekście

Z listy powiązanych słów kluczowych wybierz kilka, które są stosunkowo łatwe do przejęcia, a mimo to mają dużą liczbę wyszukiwań. Porada profesjonalisty: słowa kluczowe o długim ogonie mogą być łatwiejsze w rankingu i pomagają w wyszukiwaniu.

2. Odpowiednie natężenie słowem kluczowym

Top 3 wyszukiwarek uzyskują ponad 66% wszystkich kliknięć, a uzyskanie konkretnego ruchu jest jednym z celów SEO copywritingu. Właściwie dobrane słowa kluczowe, przy jednoczesnym uwzględnieniu zamiaru wyszukiwania, pomoże Ci się tam dostać.

Czego nie należy robić:

Google ma inteligentne algorytmy, więc jeśli uważasz, że możesz oszukać system, to się mylisz. Dni praktyki upychania słów kluczowych już dawno minęły.

keyword stuffing upychanie słów kluczowych
Keyword stuffing – upychanie słów kluczowych

3. Wzbogać swoje badanie słów kluczowych o pokrewne pytania

Wyszukiwarki są teraz w zasadzie silnikami odpowiedzi. Około dwie trzecie osób w wieku od 25 do 49 lat korzysta z urządzeń głosowych na co dzień. Według Google 41% osób korzystających z funkcji aktywowanych głosem przyznaje, że rozmawia ze swoimi urządzeniami tak, jakby były ludźmi. Mądrze jest uwzględnić ten trend w strategii SEO copywritingu, używając słów kluczowych opartych na pytaniach.

Po określeniu, które pytania pojawiają się najczęściej, dodaj niektóre z nich (użyj dokładnego sformułowania tych pytań) do swojego artykułu i podaj wyczerpujące odpowiedzi.

4. Zidentyfikuj i określ mapę wyszukiwań

Każda strona internetowa i treść na niej umieszczona powinny koncentrować się na celu użytkownika. Twoje treści będą się różnić w zależności od etapu podróży czytelnika, w dalszej części klienta. Podobnie jest z Twoimi słowami kluczowymi.

Identyfikując przyczynę, dla której użytkownik wpisuje docelowe słowo kluczowe w wyszukiwarkach, odkryjesz „zamiar słowa kluczowego”.

Istnieją trzy rodzaje zamierzonych wyszukiwań:

  1. Zapytanie informacyjne – użytkownicy chcą znaleźć więcej informacji na określony temat, produkt lub branżę.
  2. Zapytanie nawigacyjne – użytkownicy zamierzają odwiedzić określoną witrynę lub stronę.
  3. Zapytanie transakcyjne – użytkownicy dążą do zakupu produktu / usługi.

Twój tekst powinien być kierowany na słowa kluczowe ściśle odpowiadające celom wyszukiwania użytkownika.

5. Pogrupuj słowa kluczowe

Wiesz, że każdy element treści powinien być ukierunkowany na określony cel wyszukiwania, możesz utworzyć strategiczną macierz słów kluczowych.

Zbiór powinien zawierać:

  • Listę słów kluczowych, które będą kierować na Twoją witrynę.
  • Liczbę stron potrzebnych na każde słowo kluczowe. Tak, aby dotrzeć do klienta na każdym etapie zamiaru wyszukiwania.

6. Optymalizuj tak, jak robi to konkurencja, ale lepiej!

Gdy masz już listę słów kluczowych, zacznij przeglądać strony, które są już wysoko w rankingu Google SERP za słowa kluczowe.

  • Wpisz swoje podstawowe słowo kluczowe w pasku wyszukiwania i spójrz na 10 najlepszych wyników wyszukiwania, aby określić, co te strony mają ze sobą wspólnego.
  • Następnie zbadaj i dowiedz się, które witryny mają najwyższą pozycję pod względem słów kluczowych i zbierz pomysły na optymalizację i copywriting od najlepszych konkurentów.

Pomocnym narzędziem będzie SE Ranking. Dzięki tej stronie dowiesz się jakie dodatkowe słowa kluczowe kierują ruch do interesującej Cię witryny.

7. Stwórz idealnie zoptymalizowany tytuł

Pierwszą rzeczą, którą czytelnicy widzą podczas wyszukiwania jest tytuł strony. Powinien być kuszący i oferować czytelnikom potrzebne informacje – to zachęca do klikania.

jak powinien wyglądać zoptymalizowany tytuł
Przykładem może być oczywiście pytanie, które zostanie zadane podczas wyszukiwania

Dobrze zoptymalizowany tytuł może:

  • Poprawić twój organiczny współczynnik klikalności (CTR).
  • Zwiększyć ilość odsłon.

Twój tytuł powinien pomóc zarówno ludziom, jak i wyszukiwarkom ustalić o czym jest artykuł i jakie informacje znajdą na stronie.

Istnieją dwa aspekty, które powinniśmy omówić: tytuły dla SEO i tytuły dla czytelników.

Stworzenie idealnego tytułu dla SEO.

  1. Idealna długość tytułu wynosi 55–60 znaków.
  2. Tytuł powinien zawierać docelowe słowo kluczowe i najlepiej umieścić je z przodu
  3. Wiadomość w tytule powinna dokładnie pasować do zawartości strony. Jeśli Twój tytuł nie ma związku z tym, co mówisz na stronie, użytkownicy po prostu zamkną ją szybciej niż na nią weszli. Takie zachowanie oznaczałoby dla Google jedno: udostępniasz użytkownikom treści nieodpowiednie względem ich zapytań. To z pewnością wpłynie na Twoje pozycje w rankingu.
  4. Nie nadużywaj tego samego słowa kluczowego. Będzie to uważane za upychanie słów kluczowych. Jest to niezgodne z wytycznymi Google.

Tworzenie idealnego tytułu dla czytelnika

Upewnij się, że tytuł sprawia, że ​​czytelnicy chcą kliknąć. Najlepsze tytuły należą do grupy: pytania, przewodniki, listy i instrukcje. Wiadomo, że artykuły z listami w nagłówku generują nawet 2 razy większy ruch porównując je do innych typów.

8. Zadbaj o odpowiednią strukturę strony

Niezależnie od tego, czy tworzysz stronę komercyjną, czy wpis na blogu, idealna struktura tekstu ma kluczowe znaczenie. Należy pamiętać, żeby utworzyć strukturę treści, która będzie sensowna zarówno dla ludzi jak i wyszukiwarek.

  1. Stwórz podgląd tematu i podtematów.
  2. Połącz swoje podtematy.
  3. Poukładaj podtematy tworząc spójny porządek.
  4. Użyj nagłówków i podtytułów.
odpowiednia struktura strony h1, h2, h3

Najlepsze praktyki SEO Copywriting

9. Napisz wprowadzenie, które przyciągnie uwagę

Intrygujący i dobrze zoptymalizowany tytuł spełniający potrzeby użytkownika przyciągnie chętnych odwiedzać Twoją stronę.

Co dalej? Musisz zachęcić ludzi i sprawić by przeczytali cały tekst. Zapewniając mocne otwarcie przekonasz ich do pozostania stronie. Przekaż jak najszybciej:

  • Co zyska czytelnik.
  • Na jakie pytania odpowiesz.
  • Przekaż jak twój artykuł im pomoże lub zapewni rozwiązanie.
  • Dlaczego powinni kontynuować czytanie.

Utrzymasz czytelnika na stronie:

  • Tworząc więź emocjonalną z czytelnikiem.
  • Demonstrując wartości marki / produktu.
  • Opieraj się na uczuciach FOMO – lekki niepokój szybko zmieniający się w trudne do opanowania podenerwowanie i towarzyszące mu uczucie, że właśnie dzieje się coś przełomowego, w czym nie uczestniczymy (podczas gdy uczestniczą w nim wszyscy inni).

Czego unikać:

  • Zbyt długie wprowadzenie, które nie prowadzi do sedna.
  • Informacje jaki jesteś wspaniały i obyty z tematem nikogo nie interesuje, czytelnik szuka odpowiedzi na swoje pytanie.
  • Twoja sprzedaż jest generowana poprzez dostarczanie informacji, a nie wciskanie użytkownikowi produktu z samego początku.

10. Skoncentruj się na przepływie treści

Użytkownik powinien być pobudzony czytając twój artykuł, do tego stopnia, że nie będzie mógł przestać dopóki go nie skończy. Tak, jakby zjeżdżał po wodnej zjeżdżalni czytając twój tekst.

Joseph Sugarman – jeden z najlepszych copywriterów na świecie.

Jak to robić? Ten temat wymagałby osobnego przewodnika, ponieważ istnieje wiele technik, które można zastosować. Zasadniczo zacznij opracowywać każdy podtemat budując między każdym most, aby gładko przechodzić między sekcjami.

11. SEO Copywriting to nie tylko słowa

Jedno zdjęcie jest warte tysiąca słów.

Filmy i obrazy, wykresy i infografiki mogą wydłużyć czas pobytu czytelnika na stronie i zmusić go do udostępnienia ich w mediach społecznościowych. Ta strategia potencjalnie zwiększy zasięg twoich treść.

12. Trzymaj się myśli przewodniej

Staraj się trzymać sedna swojego kluczowego przesłania i nie wdawaj się w długie przemyślenia. Jasność i zwięzłość są kluczem do doskonałej czytelności. Ludzie potrzebują szybko odpowiedzi. Zbyt długi tekst po prostu odwróci uwagę czytelników.

13. Zoptymalizuj meta opis

Opisy meta powinien zapewniać wyszukiwarkom i czytelnikom informacje o zawartości strony. Dlatego wszystkie metadane powinny być zoptymalizowane o informacje, które zachęcą użytkowników do kliknięcia.

Przedstawiam kilka prostych wskazówek dotyczących optymalizacji Twojego meta opisu:

  • Jak już wcześniej wspominałem, długość tytułu powinna wynosić około 60 znaków. Powinien zawierać docelowe słowo kluczowe i kusząco odzwierciedlać treść strony.
  • Powinieneś także pomyśleć o meta opisie (tekst wyświetlany poniżej adresu URL). Opis powinien zawierać około 156 znaków lub mniej. Stwórz więc zwięzły i przekonujący opis, aby zachęcić użytkowników do odwiedzenia Twojej strony.

14. Umożliw szybko i sprawnie udostępniać Swoje treści w mediach społecznościowych

Jeśli chcesz, aby twoja strona dotarła do szerszego grona odbiorców, musisz ułatwić czytelnikowi udostępnianie tekstu, obrazu, pojedynczej frazy itp. Oto jak:

  • Umieść przyciski mediów społecznościowych na stronie.
  • Upewnij się, że obrazy poprawnie renderują się w trakcie udostępniania.

Podsumowując

Korzystając ze wskazówek zawartych w tym przewodniku, możesz zbliżyć się o kilka kroków do doskonałości w SEO Copywriting. Pamiętaj jednak, że musisz zaimponować odwiedzającym. Nowoczesne pozycjonowanie w wyszukiwarkach – wymaga kreatywności, wiedzy i doświadczenia.

Dlatego prawdziwi eksperci SEO copywritingu kosztują trochę pieniędzy. Ich wiedza i doświadczenie to jedna z najpotężniejszych rzeczy, które możesz wykorzystać, aby ulepszyć swój biznes.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *